Blisko 300 m2 powierzchni, 22 pokazy dobrego montażu i setki odwiedzających – to tylko krótkie podsumowanie tegorocznej MONTERIADY na targach BUDMA. O tym, dlaczego jest to święto dobrego montażu i jak wyglądały przygotowania do wydarzenia rozmawiamy z Pawłem Wróblewskim, Dyrektorem Zarządzającym Związku POiD, organizatora MONTERIADY.
Redakcja: Przez cztery dni MONTERIADA 2023 gościła na targach BUDMA. Wydarzenie powróciło do Poznania po przerwie spowodowanej pandemią. Proszę więc powiedzieć, jak wyglądała tegoroczna edycja MONTERIADY.
Paweł Wróblewski, Dyrektor Zarządzający Związku POiD: Rzeczywiście, po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią ponownie mogliśmy się spotkać w ramach MONTERIADY. Bardzo się z tego cieszę, gdyż siła spotkań na żywo jest wyjątkowa. Świadczy o tym chociażby bardzo duże zainteresowanie naszym stoiskiem i cyklicznymi pokazami montażu, a także zaangażowanie Partnerów. W tym roku MONTERIADZIE towarzyszyło 12 firm, wśród których byli zarówno Partnerzy poprzednich edycji, jak i przedsiębiorstwa, które dołączyły do przedsięwzięcia po raz pierwszy. Targi BUDMA są znakomitą przestrzenia do rozmów o najnowszych trendach w budownictwie, więc nie mogło nas tu zabraknąć. Tym bardziej, że tematyka oszczędzania energii w domu, wykorzystania przy budowie i remoncie energooszczędnych rozwiązań wysuwa się obecnie w naszej branży na pierwszy plan.
Redakcja: Właśnie, stoisko MONTERIADY w tym roku było w nowych, zielonych barwach, a samo wydarzenie odbywało się pod hasłem: Zadbaj o ciepły dom. Skąd właśnie taka kolorystyka i temat przewodni?
Paweł Wróblewski: Nowa, zielona kolorystyki nawiązuje do energooszczędności i ekologii. Wspólnie z Partnerami MONTERIADY zaprezentowaliśmy, jak dzięki wykorzystaniu nowoczesnych, dobrze zamontowanych okien, drzwi i bram garażowych można oszczędzać ciepło w domu. Idea wydarzenia doskonale wpisuje się też w tematykę kampanii społecznej „DOBRY MONTAŻ-Zadbaj o ciepły dom”, która promuje dobry montaż wyrobów stolarki budowlanej, energooszczędne budowanie i termomodernizację. W ramach MONTERIADY mogliśmy na żywo pokazać, jak krok po kroku montować nowoczesne produkty, żeby w pełni wykorzystać ich parametry użytkowe.
Redakcja: Sercem stoiska MONTERIADY 2023 była strefa, gdzie odbywały się pokazy montażu. Do kogo były one głównie skierowane?
Paweł Wróblewski: MONTERIADA to wydarzenie o otwartym charakterze, dlatego przyciąga zarówno fachowców – monterów, architektów i projektantów, jak i inwestorów. Profesjonaliści mogą poszerzyć swoją wiedzę o najnowszych technologiach montażowych, dopytać o szczegóły techniczne wyrobów i zapisać się na szkolenia, a osoby, które planują remont lub budowę domu, dowiedzieć się jakich błędów w tym procesie unikać i jak oszczędzać cenną energię. Praktyczną wiedzę na ten temat w przystępny sposób przekazywali eksperci firm, wspierani przez Irka Bieleninika, który komentując pokazy barwnie opisywał własne doświadczenia z budowy domu. Nowością była również zlokalizowana obok stoiska MONTERIADY stała ekspozycja wyrobów Partnerów i firm członkowskich Związku POiD. Łącznie z tą ekspozycją nasza powierzchnia wystawiennicza liczyła w tym roku ponad 400 m2.
Redakcja: Takie wydarzenie, jak MONTERIADA wymaga wielu przygotowań. Jak wyglądają one „od kuchni”?
Paweł Wróblewski: Można powiedzieć, że MONTERIADA to wydarzenie dobrze zmontowane. Pokazujemy dobry montaż na żywo, więc mogą zdarzyć się różnorodne sytuacje, ale wszystko jest perfekcyjnie zaplanowane. Przygotowania trwają kilka miesięcy i jest to bardzo intensywny czas, w którym ściśle współpracujemy z Partnerami. To setki wymienionych wiadomości, liczne telefony, spotkania online i rozmowy na żywo. To wymagające przedsięwzięcie, jednak myślę, że wszyscy – zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy czekaliśmy już z niecierpliwością, kiedy znów będziemy mogli się spotkać na MONTERIADZIE.
Redakcja: MONTERIADA 2023 dobiegła końca, a jakie są plany Związku POiD na najbliższy czas?
Paweł Wróblewski: MONTERIADA 2023 za nami, ale już teraz serdecznie zapraszam do udziału w przyszłorocznej edycji wydarzenia na targach BUDMA w Poznaniu. O tym, jak zadbać o ciepły dom i jak dobrze montować wyroby stolarki budowlanej na bieżąco mówimy w ramach kampanii „DOBRY MONTAŻ-Zadbaj o ciepły dom”. Przed nami więc równie intensywny okres, tym bardziej, że już w dniach 24-25 maja 2023 roku odbędzie się XIII Kongres Stolarki Polskiej. Spotkamy się w Hilton Hotel & Conference Centre w Warszawie, aby wspólnie porozmawiać o wyzwaniach i przyszłości naszej branży. Serdecznie zapraszam do uczestnictwa w Kongresie – o szczegółach programu będziemy informować już wkrótce.
Redakcja: Dziękujemy za rozmowę i do zobaczenia na XIII Kongresie Stolarki Polskiej.
***
Partnerzy MONTERIADY 2023: Aluplast, Dewalt, Glasslift, Hörmann, Klimas Wkręt-met, Lahti Pro, Nyxon, Proventuss, Selena, Soudal, Stalprodukt-Zamość, Wiśniowski.
MONTERIADĘ 2023 w charakterze Patronów Merytorycznych wsparli: Instytut Techniki Budowlanej, Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA i Polskie Stowarzyszenie Dekarzy. Patronat medialny nad wydarzeniem sprawowały redakcje: Bramy21.pl, Budnet.pl, Budowa.org, Budowlanematerialy.eu, Budownictwob2b.pl, Budownictwo.co, Budownictwo.org, Budujemy Dom, Dom Idealny, Domszytynamiare.pl, Drzwi21.pl, Ekspert Budowlany, Kupdom.com.pl, Ładny Dom, Ladnydom.pl, Manager Report, Monter Stolarki, Murator, Muratorplus.pl, Obud.pl, Okna21.pl, Okno Kwartalnik, Oknonet.pl, Pasywny-budynek.pl, RBT Magazyn, Stolarkabudowlana.eu, Stolarstwo.org, Świat Aluminium, Świat Szkła, Teraz-srodowisko.pl, Wybudujemy.pl
Link do strony artykułu: https://2fstatic.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/monteriada-2023-swieto-dobrego-montazu-wywiad-z-pawlem-wroblewskim-dyrektorem-zarzadzajacym-zwiazku-poid